Trendy w projektowaniu logo

Czy można mówić o trendach w brandingu? Przeanalizujmy kilka case'ów. W ostatnim czasie wiele marek przeszło proces liftingu (PKO BP), ewolucji (Pepsi) a nawet rewolucji (mBank).

Charakterystyczną cechą dla większości zmian, jakim możemy przyglądać się w ostatnim czasie jest odejście od wypukłości, błysków, efektów 3D. Widocznym jest również odejście od gradientów którymi przez chwilę zachłysnęli się projektanci.

Zobaczmy kilka przykładów:

Oczywiście można wskazać kilka rebrandingów które nie wpisują się w trend upraszczania: np. PZU, NBP, UPS. Marki te są jednak w mniejszości i można przewidywać, że niebawem przejdą kolejne zmiany.

Broni się zatem teza, że można mówić o trendzie - o tyle ciekawym jest fakt, że jest to powrót do starej dobrej szkoły brandingu. Szkoły, która stawiała na symbolikę pokazaną w czytelny sposób. W moim przekonaniu czysta forma jest lepiej zapamiętywana, a w świecie w którym jesteśmy przeładowani informacjami, marketerzy muszą walczyć o każdą sekundę świadomej uwagi klienta. Tym skuteczniejsze są to działania, im budowa przekazu jest czytelniejsza. Uproszczona forma pozwala docenić oryginalność kształtu. Wyraźnie widać jak odzwierciedla cele i wartości firmy. Mocniej skupia uwagę odbiorców, budząc ich zaufanie i zaprasza do współpracy.

Może to również efekt pewnej dojrzałości estetycznej?


Rafał Cwenk
zamknij newsletter
NEWSLETTER
Wpisz swoje dane aby dodać się
do listy subskrybentów:
Stämpfli BERN Stämpfli Zürich Stämpfli Warszawa