Swissness - jak nam się widzi Szwajcaria?

W grudniu 2014 roku na zlecenie Izby Szwajcarsko-Polskiej została przeprowadzona
ankieta Swissness Worldwide. Miała ona na celu zbadanie postrzegania wizerunku
Szwajcarii jako marki. Wyniki ankiety to pasjonująca lektura nie tylko dla marketerów.
To ciekawe źródło informacji dla osób zajmujących się tworzeniem strategii komunikacji
i wizerunku marki. Dla nas, ta lektura była ciekawa podwójnie, ponieważ jesteśmy
agencją kreatywną o szwajcarskim pochodzeniu!

Co zatem dowiedzieliśmy się z wyników ankiety Swissness Worldwide? Okazuje
się, że ankietowani, mówiąc o Szwajcarii, zwykle myślą o zegarkach, bankach,
górach, serze i czekoladzie. Chyba nikt nie jest tym zaskoczony? Ja także!
Szwajcaria jest marką samą w sobie. To również kraj wielu brandów, które tę markę
wspierają. Bo gdy na przykład, trzeba wymienić nazwę najlepszego zegarka to
okazuje się, że jest to brand szwajcarski.

Niezwykle cieszy fakt, że firmy szwajcarskie są bardzo dobrze postrzegane przez
Polaków. Swą ocenę argumentują szacunkiem do klientów, niezawodnością
i wiarygodnością. Niezwykle ciekawe jest również to, że produkty pochodzenia
szwajcarskiego osiągnęły najwyższą ocenę wśród krajów takich jak Niemcy,
Japonia czy USA.

Czy doskonały wizerunek Szwajcarii wychodzi na dobre zarówno firmom jak i ich
klientom? Odpowiedź na to pytanie jest oczywiste. Potwierdzamy to również my
jako Stampfli Creative i nasi klienci, z którymi pracujemy już od wielu lat!

Więcej informacji i wniosków znajdziecie Państwo w opublikowanym materiale na
stronie Izby Szwajcarsko-Polskiej:

wyniki ankiety


Rafał Cwenk


zamknij newsletter
NEWSLETTER
Wpisz swoje dane aby dodać się
do listy subskrybentów:
Stämpfli BERN Stämpfli Zürich Stämpfli Warszawa